Followers

Stay Young

Today Ziela nak buat entry tips yang simple n mudah saje..Korang nak nampak muda n fresh kan??Tak payah nak suntik sana sini..nak tepek botox n lain2 benda kat muka tu..TAK PERLU!!Ziela nak kongsi 5 tips simple yang korang boleh ikut untuk nampak gojez...jom riki!

~ wajah cantik n awet muda sentiasa ~
~ wajah Wardina ni, nampak fresh je kan??agak2 semulajadi tak? ~

 Cuci Muka 

 Tak perlu la always cuci muka dengan pencuci muka korang tu..dah la tinggi bahan kimianya..memadai 3x sehari pun dah ok..coz ini akan menjejaskan kelembapan kulit..


~ petua elak mata lebam..letak timun or uncang teh ~

Maintain Weight

 Make sure berat korang tu maintain je..tak terlalu gemuk, tak terlalu kurus..if nak turunkan pun, pelan2 kayuh..senaman tu penting gak dalam usaha nak maintain weight nie..


~ make sure weight maintain sentiasa ~

 Sunglasses

 Bukan takat nak stylo, tapi untuk melindungi mata..ramai yang tak tahu sunglasses nie penting untuk mata..maklum la, nak pakai lama kan..if cari sunglasses pun, carik la yang berkualiti sikit..coz boleh membantu jaga mata dari sinaran UV!

~ sunglasses protect from UV!! (jadi model jap..hehe)
Jauhi Rokok!!

 Kandungan nikotin pada rokok akan mempercepat timbulnya kerut, terutama pada hujung mata..hurm, tak pasal2 nanti nampak lagi tua..


~ see??banyak kan bahan bahaya dalam rokok tu??eeeuuuww.. ~

 Solat

 Bagi yang berugama Islam, solat tu wajib untuk kita tunaikan..korang penah dengar kan if kita rajin bersolat, wajah kita akan jadi lebih berseri2!!So as sum1 yang mengaku Islam tu rajin2 la ye..Wajib kot!



So, as conclusion, untuk nampak muda..menjaga kesihatan n kebersihan luar dan dalam adalah sesuatu yang ama penting..Korang tak suka ke kalo orang nampak wajah korang muda dari umur sebenar??mesti suka kan??jangan jadi macam Ziela nie, kadang2 orang ingat umur Ziela dah 28!!Padahal baru 25 je..huhu..Ziela pun sedang mempraktikkan tips2 kat atas nie yang Ziela dapat dari kengkawan yang awet muda..huhu..Jom sama2 kita cuba!!


Terima Kasih Kerana Membaca ^_^

2 orang berminat cerita nie:

Amirah. said...

tag u http://st0ryab0utprincess.blogspot.com/2012/02/contest-iam-malaysian-cool-blogger-by.html

Mimi said...

berjalan kat sini . da follow balek . thank ie akk :D
rajen? singah lagi wokey ..





Segala Yang Tertulis Adalah Hak Milik Nora Aziela