Followers

Muhasabah Diri - Tersenyum Pada Diri Sendiri


Kita diajar untuk memberikan senyuman pada orang lain...
Namun tak ramai yang belajar tersenyum pada dirinya sendiri..
Kenapa korang tak mulakannya??

Ambik la cermin yang besar, then tengok diri korang dalam cermin tu..
Tapi jangan terlalu dekat or terlalu jauh..
Cari jarak yang bersesuaian so korang dapat tengok seluruh wajah dengan baik..
Then senyum lah...
Berikan senyuman yang terbaik untuk diri sendiri..
Tengok seluruh lengkung bibir, nampakkan gigi, kerut kat sudut mata,
garis pipi, rambut..


N jangan lupa cahaya yang terpancar dari mata
dan air muka yang berseri mengalir dari seluruh senyuman korang tu..
Senyumlah sedemikian rupa sehingga korang rasa senyuman tu boleh
hiburkan hati korang sendiri..
Ini adalah salah satu cara untuk mendamaikan diri sendiri...
Kalo korang tak mampu bersahabat dengan senyuman sendiri,
macamana senyuman korang tu nak sejukkan pasangan korang @ orang lain kan??


Terima Kasih Kerana Membaca ^_^

0 orang berminat cerita nie:




Segala Yang Tertulis Adalah Hak Milik Nora Aziela