Followers

Life As A Student (Flashback!)

Bila dah kerja macam sekarang, aku teringin nak naik time machine and then balik semula ke zaman sebagai student..bagi aku, itula pengalaman yang takkan aku lupakan..walaupun cuma 3taun idup sebagai penuntut menara gading, namun bagi aku pengalaman yang aku peroleh value nya tak ternilai...
~ tempat aku study...~
Ok2, flashback ke July 2005 (aku tak ingat tarikh) aku register lewat seminggu dari tarikh sebenar pendaftaran (terskip minggu orientasi..) aku dpt bilik paling ujung A1-7..orang panggil bilik tu, bilik kebal..haha becoz bile masuk bilik tu..korang takkan dengar ape2 sore dari luar..roomate aku ramai..termasuk aku 5 orang menghuni bilik nie..orang pertama aku kenal Zura@makcik..then Angah, Kak Sal n Kak Ika..pastu bile masuk kelas..aku diam jek..cz aku tak kenal dorang n lambat register sikit dr dorang..so tak berapa nak rapat la dgn dorang...walaubagaimana pun, hari berganti har..kawan pun makin ramai n aku pun mula pandai membiasakan diri...
~ student batch 2/2005 ~
~ the girls in my class ~
Masuk semester 2..aku dah mula pandai bercinta..nama dia KECIK..start from dat time..dia jadi inspiration aku tuk terus belajar n jadi pandai..ngeh..ngeh..walaucamane pun, jodoh kami takde...ape kan daya..aku bukan untuk dia...

Hari aku rasakan lama sepanjang aku menuntut ilmu dulu...jadual harian aku..pukul 5.30am bangun, mandi,solat...then ada masa lebih..aku tido balik until pukul 7am aku bersiap then pergi breakfast kat dewan makan...briefing pepagi (kene beratur) utk baca doa & taklimat dr pensyarah (sumtimes kene exercise diketuai oleh seorang leader). Then masuk kelas, tgahri lak gi makan (semua dak lain benci dgn geng aku cz slalu potong line time makan..) kelas petang start pukul 2pm..so pas makan tengahari ade time aku tido la...tu yg kekadang masuk kelas lambat cz tak sedar diri dari membuta..petang lak balik dari kelas ada kala aku outing...ada kala jz lepak dalam bilik or membuta saje...aktiviti malam??buat assignment, layan dvd, game, dgr lagu..untuk rabu n kamis 4sure kene gi surau..WAJIB ok...

Masuk sem 6 aku ada Latihan Industri..so aku prek kat PPD Pontian..boleh tahan la ilmu yg aku dapat dr sana...n balik dari Latihan Industri, aku terpaksa siapkan final projek yg bagi aku tah hape2..nasib baik la lulus & dapat diploma...kalau tak...buat penat jek...walaupun tempat aku study nie tak la sehebat dan se'gah' mane pun...tapi bagi aku pengalaman yang aku peroleh kat sana tu la yang banyak mengajar aku makna sabar, gigih n tak berputus asa dalam hidup..Thanx buat para pengajar..especially Mr Heikal, kawan2 aku Tot, Zura, Angah, Yuz..dan yang lain yg sumtime membantu aku dan menjadi sahabat bukan sekadar 3 taun disana...
~ mase dah jadi senior student...last semester ~


Terima Kasih Kerana Membaca ^_^

0 orang berminat cerita nie:





Segala Yang Tertulis Adalah Hak Milik Nora Aziela