Followers

Jadilah Seorang Kawan Yang Baik


Salam JUMAAT !!

PERSAHABATAN merupakan salah satu perkara PENTING jugak dalam hidup kita 
selain dari PERCINTAAN..
Ada yang cakap SAHABAT lagi penting dari CINTA..
Yela sampaikan ada yang semua RAHSIA, sahabat lebih tau dari
PASANGAN sendiri..
Aku sendiri..mengenali Mr HASRUL pun dari kawan baik aku sendiri..walau apa pun..
TAK ADA jaminan yang PERSAHABATAN tu akan 
KEKAL hinggan AKHIR HAYAT 
if kita sendiri TAK JAGA nilai persahabatan tu dengan BAIK..





Below LIST maybe boleh KITA buat PANDUAN untuk menjadi KAWAN yang BAIK:

  • Jadilah seorang kawan yang
  • BOLEH DIHARAP apabila sesuatu krisis berlaku..tak ramai yang sanggup buat macam ni..seorang kawan yang baik kadang2 patut jugak MENGUTAMAKAN kepentingan orang lain dari diri sendiri bila kawan korang menghadapi masalah..
  • Selalu MENGGALAKAN kawan untuk melakukan yang TERBAIK dalam hidup dorang..bagi kata2 perangsang..tapi, bila dorang GAGAL..jangan nak KONDEM dorang lak..bagi la kata2 semangat tuk jangan PUTUS ASA dalam hidup..
  • PERCAYA pada KEBAIKAN dorang..bila PERGADUHAN berlaku dengan kawan baik sendiri..selalunya berlaku akibat KURANG kepercayaan dalam PERSAHABATAN..cuba elak dari dengar HASUTAN pihak ke-3 n lebih PERCAYA pada SAHABAT baik korang sendiri..
  • BERFIKIRAN TERBUKA...sentiasa terima PENDAPAT kawan korang sendiri..cuba ASINGKAN segala perbezaan pendapat kalo korang rasa PERSAHABATAN tu PENTING..mungkin betul apa yang KAWAN korang cakap tu..
  • Seorang kawan TAK BOLEH dipilih berdasarkan harta benda yang dorang miliki..berkawan lah berdasarkan HATI BUDI dorang sendiri..sama gak macam masa korang PILIH pasangan masing2 kan?

  • Jangan pilih kawan dari RUPA PARAS..maksudnya korang nak berkawan dengan orang yang ADA rupa paras je...yang ada KEKURANGAN tu korang tanak..tah pape je kalo ada yang pikir macam tu..
  • Jangan MEMBELAKANGKAN kawan sekiranya korang perlu membuat sesuatu KEPUTUSAN..kadang2 pendapat kawan tu boleh pakai jugak..takde kawan yang sanggup mengkondemkan kawan dorang sendiri..
  • Bila kawan korang dah PERCAYA kat korang tu..jangan pulak korang nak ceritakan SEGALA RAHSIA dia kat ORANG LAIN..tak yah nak jadi kak Nam plak...korang takkan dapat pape pun..lagi korang HILANG kawan adalah...
  • Bersikap IRI HARI terhadap orang lain..tak rugi pun...lagi ramai kawan korang nanti..
  • Sentiasa KEKALKAN sikap POSITIF dalam diri korang..tak da orang yang sukakan orang yang PERENGUS + SOMBONG + PENTING DIRI sendiri..


~ my 2 besh buddy forever ~~ love ya my 2 BFF ~




Terima Kasih Kerana Membaca ^_^

1 orang berminat cerita nie:

Irda Syahira™ said...

bff mmg pntg utk kita kan?
sahabat ssh sng. :)

btw, singgah sini ye. :)
http://nurirdasyahira.blogspot.com/





Segala Yang Tertulis Adalah Hak Milik Nora Aziela